مرجع مقالات رسمي روشنايي مرجع مقالات رسمي روشنايي .

مرجع مقالات رسمي روشنايي

نورپردازي ساختمان ها


نورپردازي ساختمان ها، چه در دكورا سيون داخلي و چه در نما و يا اين كه فضاي بيروني، از مواقعي ميباشد كه در‌حالتي كه اصول و بايستي ها و نبايد هاي نورپردازي را رعايت نمائيد، ضمن تامين فروغ و روشنايي، تاثير به سزايي در زيبايي دكورا سيون داراست.

توليدي لوستر
نورپردازي از مهمترين اجزاي پباده سازي چيدمان داخلي ميباشد. نورپردازي اصولي مي‌تواند منجر زيباتر شدن و بهتر جلوه كردن بقيه كارايي هاي شما در پباده سازي دكورا سيون باشد. ولي چه نبايد هايي در پباده سازي نورپردازي ساختمان مي بايست در حيث داشته باشيد؟

نورپردازيمورد ها تحت، از پاراگراف نبايد هايي مي باشند كه در نورپردازي مي بايست از آن‌ها اجتناب نمائيد:
ايده هاي نورپردازي و تزيين ويترين دكان براي جشن سال نو ميلادي
۱- تابش فروغ به طور متمركزاز شايع ترين ايرادات و نبايد هاي نورپردازي دكورا سيون، به فعاليت بردن صرفا يك منشا فروغ سقفي ميباشد. با اين كه ممكن ميباشد منشاء فروغ و روشنايي، فروغ متعددي داشته باشد، ولي از ديد نياز به تهيه و تنظيم فروغ و مورد ها ديگر، بهتر ميباشد تنها به يك منشاء فروغ و روشنايي بسنده نكنيد. ميتوانيد به جاي استعمال از يك مبداء بسيار كاركشته نور و روشنايي، از تعدادي مبداء فروغ و روشنايي با شدت كمتر استعمال نماييد. براين اساس، علاوه بر كاهش مصرف انرژي، ميتوانيد نورپردازي بر روي نواحي مختص را در اختيار گرفتن فرمائيد. اين منابع نوري مي‌توانند اشكال آباژور، ديواركوب يا اين كه چراغ توكار باشد.
اشكال لامپ و نورپردازي چينش
۲- وضعيت نا مطلوب منابع روشناييطول نا مطلوب لوستر، چه خيلي بالا و چه خيلي ذيل، مسافت نا مطلوب منابع نوري از هم، دكورا سيون نا مطلوب منابع روشنايي، رنگ هاي نا هم خوان، عدم رعايت تقارن در نوپردازي، از پاراگراف نكاتي مي باشند كه سبب ساز توليد حس نا خوشايند و يا اين كه جراحت به بصيرت ميگردند. عدم رعايت اين تناسب ها هم براي شما و هم براي چينش داخلي و راحتي آن، ايراد به وجود مي‌آورد. براي نورپردازي هر فضايي، نياز به رعايت نكات ويژه اي از منظر هاي مختلف ميباشد كه دقت به آن مورد ها، از اهميت فراوان شامل است.
۳- نوروفروغ نا كافي و يا اين كه بيش تر از حد نيازاز ساير نبايد هاي نورپردازي فروغ و روشنايي نا كافي ميباشد. نور و روشنايي معدود، موجب مي‌گردد از زيبايي و جلوه چيدمان كاسته شود و فضايي كسل كننده توليد شود. اي مورد ميتواند بر روي قوه بصيرت هم تاثير منفي داشته باشد. از سوي ديگر، فروغ بيشتراز حد هم براي ديده آزار دهنده و مضر ميباشد و از حيث اصول چيدمان داخلي هم غير ماهر است. با به كارگيري از چراغ هايي با ولتاژ بالا و يا اين كه منابع مختلف جهت توليد قابليت در اختيار گرفتن فروغ و روشنايي، اين ايرادات را به سادگي رفع كرد.

گونه هاي نورپردازي۴- رنگ روشنايي تركيبيمنابع نوري تك رنگ كه فروغ تنها زردرنگ يا اين كه صرفا سپيد دارا هستند، اكثر اوقات آزار دهنده  و نا خوشايند مي‌باشند. البته به كار گيري از طيف متنوعي از رنگ فروغ و روشنايي، مي‌تواند حس خوب و آرامي را در شما به وجود آورد. اكثر وقت ها براي طولاني تر منابع نوري، از دو رنگ سپيد و زردرنگ به كارگيري مي‌گردد كه قادر است به سادگي دور و اطراف را دلنشين خيس نمايد.
۵- اكسسوري هاي نا هماهنگ در نورپردازيبه به عبارتي واحد سنجش كه نوروروشنايي در چيدمان داخلي كليدي و مهم ميباشد، جور وسايل فروغ و روشنايي يا اين كه اصطلاحا اكسسوري هاي نورپردازي از قبيل لوستر ، هالوژن ها، نور و روشنايي پنهان، آباژور و غيره هم حائز اهميت بسيار ميباشد. تناسب سبك، بعدها، فرآورده، رنگ، بافت و فرم و سبك اين اكسسوري ها با دكورا سيون اهميت متعددي دارااست. توجه فرماييد كه نمي قدرت هريك از گونه هاي لوستر و آباژور را در هر موقعيتي به فعاليت پيروزي. هنگامي كه منابع و اكسسوري ها خاموش ميباشند، نوعي وسيله تزئيني و دكوراتيو محسوب مي‌شوند و به همين جهت، رعايت ناهماهنگي دربين آن‌ها و سبك و چينش چيدمان داخلي ضرورت دارااست.


برچسب: توليدي لوستر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۴۰ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :