مرجع مقالات رسمي روشنايي مرجع مقالات رسمي روشنايي .

مرجع مقالات رسمي روشنايي

نورپردازي‌هاي موضعي

توليدي لوستر 
نورپزدازي اتاق نشيمن و پذيرايي كوچكيك اتاق نشيمن كوچك براي فروغ و روشنايي به نورهاي خيره كننده و غريب يك تالار و يا اين كه يك پذيرايي بسيار وسيع نياز ندارد. چيزي كه در‌اين اتاق نياز ميباشد مواقعي معمولي اما اصولي ميباشد كه با  اضافه كردن پاره اي ذوق و سليقه و حسن تعيين در استعمال آنها نشيمني دوست داشتني را به ثمر خواهد نشاند. ولي اين مورد ها چه چيزهايي مي باشند؟ به دليل آنكه در منزل‌هاي كوچك معمولاً اثاثيه خانه به طور فشرده‌اي در كنار يكديگر قرار داده ميشوند بايستي دقت كرد كه به ياري نورها كدام وسايل بولد گرديده و در ديده بيايند و چه مواقعي از نگاه ميهمان يا اين كه تماشاچي مخفي شوند.
با نورپردازي‌هاي موضعي به آساني مي‌اقتدار چنين نقشه‌اي را براي اتاق نشيمن خويش پياده كرد. نكته ديگر اين ميباشد كه در شرايطي كه با اثاثيه پخش فروغ و روشنايي آنتيك و عتيقه منزل را تزيين فرماييد يك چشم انداز براي جلب اعتنا به وجود آورده‌ايد كه منجر ميگردد فروغ و روشنايي پردازي شما حواس‌ها را به سمت خويش جلب نمايد. رمانتيك كه اتاق نشيمن بدون‌نور و نصفه بدون‌نور به مهمانها ميدهد احساس خير و خوبي وجود ندارد پس همواره بايستي معيار فروغ اتاق پذيرايي شما كافي باشد كه‌اين مورد براساس اندازه اتاق و تعداد چراغ‌هاي مو جود در آن قابل تهيه و تنظيم خواهد بود. آباژورهاي ايستاده و قدي كه تحت عنوان دكوراتيو در اتاق نشيمن قرار داده مي گردند را هنگام پذيرايي از دعوت شدگان خويش پر‌نور فرماييد به دليل آن كه بخش مرتبط با آن را پايين تأثير وجود آباژور قرار داده‌ايد. براي نصيب بالاي تابلوها از نورهاي محيطي امداد بگيريد و خير نورهاي موضعي، به دليل آنكه اطراف را نامرتب‌خيس نشان مي دهند. از تاباندن نوروفروغ بدون واسطه از بالا به كف اتاق نير غيروابسته دوري كنيد؛ چرا‌كه اطراف را كوچك‌خيس نشان خواهد اعطا كرد و در اصول نورپردازي منزل كوچك اصولي براي آن تمجيد نشده ميباشد.


نورپزدازي اتاق خواب كوچكاز نامش پيداست؛ اتاق خواب فكري در ذهن پديد مياورد كه به نور و روشنايي متعددي نياز ندارد؛ به اين دليل كه از حيث برخي اشخاص اين اتاق منحصر به فرد خواب ميباشد؛ ولي اين تصور تماماً نادرست ميباشد. اتاق خواب خير صرفا به روشنايي مطلوب بلكه به فروغ و روشنايي كافي و برخيً متعددي مستلزم ميباشد. علت اين مسئله در نورپردازي منزل كوچك شما ميباشد. اتاق‌هاي منزل‌هاي كوچك صرفا اختصاصي اتاق خواب بودن نيستند و به جهت استعمال با صرفه از محيط، بخشي از آن تحت عنوان اتاق فعاليت و بخشي ديگر براي مورد ها فردي تخصيص داده مي شوند. با اين پيش موضوع فكري متوجه شديد كه اتاق بايستي پر‌نور‌خيس از يك اتاق خواب باشد. اما نيازي به غرق كردن اتاق در نور و روشنايي فراوان وجود ندارد. با يك نورپردازي اصولي عمل را صحيح به انتها برسانيد.
از لامپ‌هاي مطالعه براي ميز فعاليت يا اين كه تحرير به كار گيري فرمائيد. روشنايي سقفي را با قابليت جايگاه بندي يا اين كه تهيه و تنظيم به اتاق طولاني تر فرماييد. لامپ‌هاي خواب نصيب بالاي تخت و يا اين كه گوشه‌هاي اتاق را با تنوع بيشتري نصب نمائيد. از پرده‌هاي مطلوب اتاق خواب براي نوردهي در روز ياري بگيريد و در پايان رنگ اتاق را به سمتي ببريد كه با كمترين نوروفروغ نيز فروغ و روشنايي ذاتي اتاق به ديده بيايد. در شرايطي‌كه محيط كافي در اتاق باقي‌مانده بود از آباژور نيز مي توانيد فايده ببريد با اين شرط كه سايز صحيح تعيين كرده باشيد. نورهاي اتاق خواب معمولاً نبايد آزار دهنده باشند پس بهتر ميباشد از نورهاي رنگي به كارگيري نكنيد، يا اين كه دست كم براي فروغ شبخواب به فعاليت ببنديد. حجم فروغ را در زمان روز با پرده‌هاي قطور و نازك تهيه و تنظيم نماييد و به كارگيري از نورهاي اس ام دي را كه سبب ساز نور و روشنايي بيش تر و هزينه كمتر مي شوند فراموش نكنيد.


نوروروشنايي دستشويي و خزينهبا ورود صنعت چيدمان به بخش‌هاي متعدد منزل گرمابه‌ها و خدمت‌هاي بهداشتي نيز در گير تحولاتي شدند. در شرايطي كه چه اين تغييرات از پيشين وجو داشته البته بيش تر به منزل‌هاي اشرافي و مجلل ثروتمندان وابسته بوده ميباشد. با اين هم اكنون رفته رفته اين مراحل تغييرات در دكرو به طور همگاني فراگير شد و خزينه و توالت نيز از اين موج بي قسمت نماندند. نورپردازي در خزينه كوچك و مجموعاَ اين بخش از منزل عمل سادگي ميباشد. اين موضع ادله روشني داراست و ان هم وجود آينه و سنگ ( كاشي ) درخشان و پر‌نور ميباشد ( بعضيً تم تيره نيز آيتم به كارگيري قرار مي گيرد ). ولي نكته همين جا ميباشد كه با قرار دادن يك چراغ يا اين كه وسيله پخش نور و روشنايي در بالاي آينه، واحد سنجش نوردهند را به دو برابر ارتقا داده‌ايد. براي زيباتر كردن بخش‌هاي ديگر ميتوانيد هر كجا كه اذن اعطا كرد و فضاي آن مطلوب بود با لامپاي حرفه آنجا را منور سازيد. داخل خزينه و خدمت نيز مي توانيد از حباب‌هاي روشن و متناسب با اندازه دور و بر به كارگيري نماييد تا نورپردازي منزل كوچك شما ديده نوازتر به لحاظ رسد.


برچسب: توليدي لوستر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۹:۵۱ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :