مرجع مقالات رسمي روشنايي مرجع مقالات رسمي روشنايي .

مرجع مقالات رسمي روشنايي

طول مطلوب لوستر براي اتاق

توليدي لوستر 
او‌لين و اصلي‌ترين نكته‌اي كه بايستي به آن توجه نماييد متراژ اتاق و طول سقف ميباشد. به كار گيري از لوستر‌هاي بلند و ريسه‌اي در منزل‌هايي كه سقف كوتاهي دارا هستند سبب كوتاه‌خيس به حيث وصال سقف ميگردد. ارتباط‌اي نسبي ميان طول اتاق و ارتفاع لوستر برقرار ميباشد. براي اينكه لوستر مطلوب خودتان را پيدا نماييد بايستي طول اتاق را يك‌توشه تقسيم به چهار و توشه ديگر تقسيم به پنج نماييد.
اعدادي كه به دست مي آوريد در آغاز و انتهاي بازه زماني‌اي ميباشد كه طول مطلوب لوستر براي اتاق شما‌را نشان مي دهد. اكنون كه خصوصيت فيزيكي لوستر معين شد، مي بايست انگيزه‌تان از خريد آن را هم معين فرمائيد؛ اينكه لوستر قرار ميباشد فقط تزييني باشد يا اين كه حقيقتا به نوروفروغ آن احتياج داريد. در منزل‌هايي كه چراغ‌هاي هالوژن و ديواركوب دارا‌هستند تامين فروغ دور و بر بر عهده آنهاست و لوستر صرفا براي زيباتر شدن منزل استعمال مي گردد، البته چنانچه لوستر وظيفه تامين نوروروشنايي دور و بر را دارااست مي بايست فاكتور‌هاي ديگري مانند تعداد شاخه را هم در حين خريد درنظر گرفت.


در‌حالتي كه مستاجر ميباشيد و مشخص و معلوم وجود ندارد سال بعد از آن اين موقع ذيل كدام سقف باشيد مقداري در خريد لوستر محتاط باشيد. كارايي نماييد دستكم‌هايي را در لحاظ بگيريد و چيزي نخريد كه سال آن‌گاه با تغيير تحول منزل نتوانيد از آن استعمال فرمائيد. لوستر‌هاي معمولي، گشوده و بسته كردن‌شان ريلكس‌خيس ميباشد و موقع حمل و نقل جراحت كمتري ميبينند. در‌صورتي‌كه ميخواهيد لوسترتان حباب‌دار باشد به كالا و صورت حباب‌هاي آن اعتنا نمائيد. لوستر‌هايي را بخريد كه حباب‌هاي عادي‌تري دارا هستند تا در چهره شكستن و زخم ديدن بتوانيد به‌راحتي آن را جايگزين نمائيد.
در غايت هم اينكه چه مستاجريد و چه صاحب خانه موقع خريد نيم‌نگاهي به آينده داشته باشيد و روز‌هايي را در لحاظ بگيريد كه قرار ميباشد اين لوستر را منزه فرمائيد. گزينش لوستر‌هايي با انحنا و پيچيدگي‌هاي كمتر، دردسر كمتري هم براي نظافت كردن داراست. در تحت مثال‌اي از لوستر‌هاي بازار يار و همدم با ارزش حدودي شان را براي تان آورده ايم. اين ارزش‌ها به عواملي مثل تعداد شاخه، ايجاد كشور‌ايران يا اين كه چين و كالا مواد آفريننده شان بستگي داراست.
اتاق پذيرايي
نوع‌هاي سنتي مشابه به‌اين به خيال و خاطر كالا و لاله‌هايي كه در آن به عمل رفته يادآور منزل مادربزرگ‌هاي‌مان ميباشد. اين لوستر‌ها كه طرح‌هاي آشناي اهل ايران و مستقر دارا هستند، براي دور و اطراف‌هايي مطلوب‌ترند كه روح حكم كننده بر دكوراسيون‌شان كلاسيك باشد. در بيش تر جور‌ها روي رديف و شاخه‌هاي لوستر هم با دست فعاليت ميكنند كه سبب ساز زيبايي طولاني تر آن ميگردد.


صرفا ايراد اين لوستر‌ها وزن زياد و احتمال سياه شدن آن در اثر مرور عصر ميباشد. در صورتي پول متعددي براي خريد لوستر كنار نهاده‌ايد بهتر ميباشد سراغ مال اصل آن برويد كه با برنز، برنج، نقره يا اين كه آب طلا و جواهرات تاسيس شده است، ولي درصورتي كه ميزان دارايي‌تان محدود ميباشد لوستر‌هاي طرح برنز در بازار زياد ميباشد.
هرچند كريستال در گونه هاي متعددي از لوستر‌ها به عمل مي‌رود، ولي لوستر‌هايي هم مانند اين مي‌باشند كه محصول‌شان تمام كريستال ميباشد؛ يعني كليه قطعات از پاراگراف شاخه‌ها و رديف آن هم كريستال ميباشد.


چنين لوستر‌هايي به خيال طول متعددي كه دارا‌هستند مطلوب منزل‌هاي حياط دار يا اين كه منزل‌هايي با سقف‌هاي بلند مي باشند كه چيدمان مدرني ندارند. هنگام خريد چنين لوستري بايستي به اصل يا اين كه تقلبي بودن كريستال‌ها اعتنا فرمائيد. كريستال‌هاي اصل معمولا بي‌رنگ، روشن و سواي حباب مي‌باشند.
شيد‌ها مارا حافظه اطراف‌هاي كلاسيك اروپايي مي‌اندازند و براي اتاقي كه وسايلش چنين سبكي را دارااست بسيار مطلوب مي‌باشند. لوستر‌هايي كه شيد دارا‌هستند روشنايي را به طور بسيار ملايم مي‌تابانند كه در سود لوستر اضافه موقعيت تزييني به خودش ميگيرد. پس بهتر ميباشد اين لوستر‌ها را در فضايي به كار گيري فرماييد كه نوروروشنايي اتاق از منابع ديگري مثل هالوژن‌ها و لامپ‌هاي سقفي تامين ميشود.


موقع خريد علاوه بر زيبايي، به كالا شيد و آستر آن هم اعتنا فرمائيد تا دماي چراغ‌ها آسيبي به آن نرساند. كارايي فرمائيد شيد‌ها را از رنگ‌هاي معمول‌تري تعيين نماييد تا با رنگ‌هاي متعددي هماهنگ شوند. بااين حال با بده بستان مبلمان و پرده‌ها گشوده هم لوسترتان با وسايل منزل هماهنگ ميباشد.
شايسته ترين گزينش براي منزل‌هاي آپارتماني با سقف‌هاي كوتاه لوستر‌هاي سقفي ميباشد. اين لوستر‌ها از چراغ‌هاي سوزني و يك برگه استيل كه به سقف اتاق پيچ ميگردد تشكيل‌شده‌اند. چنانچه فضاي مدرني داريد كه لوستر قرار ميباشد در آن صرفا تحت عنوان يك وسيله تزييني و خير فروغ و روشنايي‌بخش به عمل رود سراغ چنين آيتم‌اي برويد.


چراغ‌هاي سوزني در كنار نور و روشنايي نيكي كه دارا هستند، مصرف‌شان بسيار بالاست و زود هم مي‌سوزند در سود استعمال از آنها براي تامين فروغ اتاق ابدا پيشنهاد نميشود. لوستر‌هاي سقفي گونه‌هاي متنوعي دارا‌هستند؛ براي مثال در‌حالتي كه از دوستداران لوستر‌هاي سنتي با گوي‌هاي كريستال مي باشيد، البته طول اتاق‌تان معدود ميباشد مي توانيد مدل سقفي آن را بخريد.
اتاق خواب
براي اتاق خواب‌تان بهتر ميباشد به دور لوستر‌هاي پخش‌كننده نوروفروغ را خط بكشيد. اين لوستر‌ها به خيال فروغ زياد و بدون واسطه‌شان روي تخت، عملا فلسفه اتاق خواب را ذيل سوال مي برند.


در قبال لوستر‌هايي مثل اين دسته، كه نوروفروغ را به سمت بالا هدايت مينمايند شايسته ترين گزينش براي چنين اتاق‌هايي مي‌باشند، زيرا علاوه بر اينكه فضاي حريم‌تان را زيباتر مي‌نمايند به خيال و خاطر دسته پباده سازي شان سبب ساز مي شوند نوروروشنايي دريافتي شما روي تخت هم، نوروروشنايي نادر و ملايمي باشد.
درصورتي كه وسايل اتاق خواب‌تان چوبي ميباشد مي توانيد از لوستر‌هايي شبيه اين نوع كه در آن مقدار متعددي چوب به فعاليت رفته استعمال نماييد. معمولا وسايل چوبي رنگ‌هاي متفاوتي دارا‌هستند و با يه خرده گشت‌وگذار در بازار ميتوانيد لوستري را كه رنگ چوب آن با وسايل اتاق‌تان هماهنگ ميباشد پيدا نمائيد.


اين لوستر تا هفت شاخه‌اش هم در بازار پيدا مي‌گردد، ولي با اعتنا به مدل كاربري اتاق خواب تعداد شاخه‌هاي كمتر مطلوب‌خيس ميباشد.
در حالتي‌كه منزل‌تان كوچك و تك‌خواب ميباشد، اتاق خواب‌تان وضعيت چندمنظوره پيدا مي‌نمايد و خيلي وقت‌ها بدون چاره مي شويد براي مطالعه كردن، فعاليت با لپ‌تاپ و فعاليت‌هاي ديگر هم از آنها به كار گيري نمائيد.


اين‌طور مواقع ميتوانيد با خاطر ريلكس سراغ گونه‌هايي مثل اين برويد كه شرايط آويز دارا هستند و به خيال و خاطر تعداد اضافه حباب‌ها و رمز ذيل بودن‌شان به شما در داشتن نوروروشنايي كافي امداد ميكنند. ولي درين‌چهره بهتر ميباشد يك فروغ كامل كننده ملايم هم در اتاق داشته باشيد و براي عصر‌هايي كه نميخواهيد لوستر را پر‌نور فرماييد از آن امداد بگيريد.
آشپزخانه
در‌صورتي‌كه فضاي مدرني داريد و دنبال يك لوستر متعدد براي ميز ناهارخوري‌تان مي گرديد به لوستر‌هايي مشابه به‌اين هم تصور كنيد. اين لوستر‌هاي كريستالي كه در برخي كمپاني‌هاي آفريننده اسم او‌اي پي براي آن ها به عمل مي‌رود، طرح‌هاي نو و جالبي دارا‌هستند كه با دقت به ذوق وسليقه‌تان ميتوانيد يكي‌از آنان‌را تعيين فرمائيد.


در چنين طرح‌هايي واحد سنجش فروغ و روشنايي لوستر خيلي مطرح وجود ندارد و بيش تر مسئله به عبارتي يگانه بودن و زيبايي متعدد آن ميباشد.
بسته به ذوق فردي و چيدمان آشپزخانه‌تان، لوستر‌هاي متعددي را مي توانيد براي بالاي ميز ناهارخوري‌تان تعيين فرماييد. البته بدون هر طرح و مدلي، مي بايست نكاتي را درخصوص چنين لوستر‌هايي در لحاظ بگيريد تا نوروفروغ يكپارچه و قابل قبولي راز ميز خوراك داشته باشيد.


براي نوردهي بهتر لوستري را گزينش نمائيد كه راز حباب‌هاي آن به سمت تحت بوده و پهنا آن از پهنا ميز غذاي‌تان ۱۵ تا ۳۰ سانتي‌متر كمتر ميباشد. موقع نصب هم لوستر بايستي به قدري تحت بيايد كه مسافت‌اش از ميز غذاي‌تان حدود ۸۰ سانتي‌متر باشد.
يكي‌از پركاربردترين گوشه و كنار‌هايي كه از آن براي آويز به كار گيري مي‌گردد، آشپزخانه ميباشد. اين آويز‌ها به خيال و خاطر تنوع رنگ و برنامه اي كه دارا‌هستند به‌راحتي مي توانند با هر آشپزخانه‌اي هماهنگ شوند.


خير اين آويز‌ها اين ميباشد كه طول‌شان با دقت به سقف آشپزخانه تا يك متر قابل تهيه ميباشد و ديگر نگراني بابت كوتاهي يا اين كه بلندي سقف نيست. آويز‌ها معمولا يك، دو يا اين كه سه فروغ و روشنايي دارا‌هستند كه با دقت به متراژ آشپزخانه مي توانيد هر كدام كه مطلوب‌خيس ميباشد را گزينش فرماييد.
دست ساخته
اين هم از آن لوستر‌هاي خلاقانه و دست‌سازي ميباشد كه در صورتي كسي به مهمان‌هاي‌تان نگويد آن ها هيچ‌وقت متوجه نمي شوند كه شما اين لوستر را با به كار گيري از قاشق يك‌توشه مصرف ساخته‌ايد! آري، قاشق يك‌توشه مصرف، يك بطري، مقداري چسب و يك چراغ به شما چنين لوستري ميدهد. تصحيح كردن اين لوستر عمل بسيار بي آلايش‌اي ميباشد صرفا كافي ميباشد انتهاي بطري و مدل قاشق‌ها را با كاتر غير وابسته فرماييد. بعد از آن هم از تحت بطري نصيب‌هاي ما‌نده از قاشق‌ها را با فواصل مشخص و معلوم روي بطري بچسبانيد. در غايت هم با افزودن چراغ به ساير وسايل به چنين لوستري ميرسيد.


اين لوستر بامزه با وسايلي تشكيل شده كه در تمامي آشپزخانه‌ها مي‌باشد. كافي ميباشد در كابينت‌تان فنجان‌هاي غير قابل استعمال و زيبايي داشته باشيد تا بتوانيد مثال‌هايي مثل اين را صحيح نمائيد. در صورتي‌كه به لوستر‌هاي فانتزي و دست ساز عشق و علاقه‌مند مي باشيد با سرچ كردن به لهجه انگليسي در وب مثال‌هاي ديدني و متنوعي را خواهيد روئت كرد.


اين لوستر به‌طور بالقوه در طبيعت موجود است. تنها بايستي پاره اي وقت بگذاريد و در اطراف حريم‌تان بچرخيد تا آن را پيدا نمائيد. در‌صورتي‌كه رنگ آن را دوست نداشتيد و دنبال لوستر درخشان‌تري بوديد ميتوانيد آن را رنگ بزنيد و بگذاريد كم آب شود.


برچسب: توليدي لوستر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۱:۰۹ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :