مرجع مقالات رسمي روشنايي مرجع مقالات رسمي روشنايي .

مرجع مقالات رسمي روشنايي

لوستر

توليدي لوستر

• لوسترهاي برنجي و برنزي سنتي خيس و ولي گران‌ترند: لوسترهاي سنتي، آنهايي كه ما‌درها و مادربزرگ‌ها مي‌پسندند، ارزش‌هاي سرسام‌آوري دارا هستند. ارزش آنان بر پايه ي محصول آنان متغير ميباشد. لوسترهاي برنزي، برنجي، نقره‌اي و آنهايي كه آب‌طلا جواهرات دارا هستند، ركورد ارزش را شكسته‌اند. ارزش دسته‌هاي 8 شاخه لوسترهاي پهناور از حدود 700 هزار تومان استارت مي گردد و آخرين ندارد. به‌تيتر مثال يك لوستر 15 شاخه دودي برنز، در حدود 4 ميليون تومان بها دارااست. ارزش اين دسته لوسترها بر طبق عيار فلزي كه در آن به عمل رفته، تفاوت متعددي دارااست و حتي تا 15 ميليون تومان هم به فروش مي‌رسند. مزيت اين لوسترها نسبت به اشكال ديگر اين ميباشد كه اولا اهل ايران و منحصربه‌فرد مي‌باشند، ثانيا از فلزات گران بها تشكيل‌شده‌اند و ثالثا به خيال عمل دستي كه روي آن‌ها انجام مي گردد، اثر هنري محسوب ميگردند. ولي وزن سنگين و احتمال سياه شدن فلز به مرور دوره هم از معايب اين لوسترهاست.

در صورتي چيدمان شما سلطنتي يا اين كه سنتي ميباشد، بهتر ميباشد لوستر هاي كريستالي با طرح هاي كلاسيك تعيين نماييد يا اين كه در حالتي كه مبلمان استيل داريد لوستري گزينش نماييد كه شاخه هاي آن در جهات گوناگون طوري تهيه شود كه تمام قطعات مبلمان شما‌را به يك ترازو پر‌نور نشان بدهد
• لوسترهايي چسبيده به سقف : لامپ‌هاي سقفي هم گونه رايجي از لوسترها هستندكه در آن يك يا اين كه چندين لامپ با برگه‌اي معمولا فلزي به سقف پيچ ميشوند. جور‌هاي سقفي كوچك كه 1 يا اين كه 2 لامپ دارا‌هستند معمولا براي راهروها به كارگيري ميگردند و روشنايي مقداري دارا هستند و در روز از آن ها كم كم به كارگيري مي‌گردد. لامپ‌هاي سقفي 2 نوع، با كادر و سواي كادر دارا‌هستند. بها آن ها از حدود 40 هزار تومان استارت و بسته به تعداد لامپ‌ها، محصول و نوع فريم بيش تر ميشود. گونه‌هايي كه پهناور‌ترند، وزن بيشتري دارا هستند و فريم‌شان از شيشه‌هاي كلفت‌تري تشكيل شده را با حدود بها 200 هزار تومان مي توانيد پيدا فرمائيد. اين نوع لامپ‌هاي سقفي را براي آشپزخانه‌ و اتاق‌نشيمن به شما توصيه مي كنند. هرچند كه جور‌هاي‌هايي هم موجود است كه به درد فضا‌هاي اداري ميخورد و كمتر خانمي آنان را براي منزل مي‌پسندد. جور اهل ايران آن عليرغم بها طولاني تر ، بسيار مرغوب خيس و ايمن خيس از جور چيني اين لوسترهاست.




برچسب: توليدي لوستر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۴:۴۹ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :