مرجع مقالات رسمي روشنايي مرجع مقالات رسمي روشنايي .

مرجع مقالات رسمي روشنايي

علاوه بر اين موردها، اين ها فروغ را در يكك جهت يگانه منتشر كرده

توليدي لوستر

علاوه بر اين موردها، اين ها فروغ را در يكك جهت يگانه منتشر كرده در حالي كه اشكال ديگر مانند مهتابي ها و گونه هاي حرفه اي فروغ و روشنايي را در تمامي جهات مي تابانند. در سود مقدار بسيار يه خرده از نوروفروغ به هدر مي رود.
LED ها به جهت داشتن اندازه كوچك قابليت و امكان كاربرد بزرگ در تمامي محل ها و دستگاه ها را دارا هست.
در كوتاه برهه زماني ممكن ميباشد كه هزينه آنان به جهت به كارگيري از مواد نصفه هادي گران به حيث رسد البته در درازمدت با صرف جويي در انرژي مصرفي و تلاش و قدمت مصرفي بالا اين هزينه ها كاملا جبران خواهد شد.
به جهت ارتفاع قدمت بالاي اين ديود ها در مصرف انرژي تا 80 درصد صرفه جويي خواهد شد.
تغيير تحول رنگ در LED ها قابليت و امكان كاربرد آنها را در اشكال اطراف هاي شهري، نورپردازي نما ساختمان و فضاهاي داخلي دارا بوده و همينطور قطعه مهمي در ايجاد وسايل الكترونيك مانند نماشگر تلويزيون، لپتاپ و اشكال گوشي مي‌باشد.
معرفي 4 نمونه كاربردي LED در معماري نوين بنا ها
در‌اين متن به معرفي 4 ساختمان ميپردازيم كه معماران متبحر آنان با تردستي با فروغ و روشنايي هاي رنگي ساخته هاي زيبايي را به اكران گذارده اند. اين معماران با فايده بردن صحيح و اصولي از LED توانسته اند ديده هر رهگذري را به نورپردازي نما ساختمان معطوف نمايند.
ساختمان Chungha در سئول – كمپاني MVRDV
اين موسسه مطرح هلندي نوسازي ساختمان 27 ساله در سئول را 4 سال پيشين به اتمام رساند. مهندسان و معماران اين موسسه با افزودن يك لايه به نماي ساختمان منظره متحرك و پويايي را براي نورپردازي نما اين اثر كهن پديد آوردند. كادر هاي LED پوشانده گرديده به وسيله شيشه در شب نماي بسيار شگفت انگيزي به‌اين ساختمان مي‌دهد.


راس ملي آبزيان در پكن- كمپاني PTW Architects
اين سازه كه تحت عنوان مكعب آبي رنگ نيز از آن حافظه مي گردد مهمترين جاذبه توريسم پكن در حين برگزاري مسابقات المپيك 2008 بود. اين سازه به خيال و خاطر ظواهر لونه زنبوري صورت خويش كه درست شده از يك اسكلت فولادي و سقف پليمري ميباشد قابل ثنا هست. اين سازه وقتي به اسم خويش اعتبار داد كه نورپردازي نما به وسيله LED هاي آبي چهره به عهده گرفت.

Greenpix Media Wall در پكن- كمپاني Simone Giostra & Partners
در اطراف مكعب آبي‌رنگ مجتمع تفريحي سرگرمي Xicui قرار گرفته كه به وسيله يك ورقه اكران بسيار پهناور LED پوشانده گرديده كه از آن به ديوار رسانه حافظه ميگردد. اين ديوار به مناسبت برگزاري المپيك 2008 در اين جا نصب شد تا اكران هنرمندان متفاوت سراسر دنيا در پكن پخش داده شود. سلول هاي شمسي نصب گرديده بر روي ديوار كار كشته به تامين انرژي و اداره اين برگه اكران پهناور مي‌باشند.

منزل Mood Ring در فايتويل – كمپاني SILO AR + D
اين منزل در ايالت كاروليناي شمالي و با اعتنا به محدوديت هاي مو جود در مخارج پباده سازي و محل ساختمان پباده سازي شده‌است. معماران اين ساختمان با فايده بردن از مصالح نويني زيرا پنل هاي فيبر سيمان و پلي كربنات، سعي بر كاهش مخارج سرازير در پباده سازي داشته اند. از طرف ديگر طراحان عملكرد كرده اند تا با طرز هاي اختصاصي به خويش ظواهر و نورپردازي نما منزل را جالب خيس سازند. آن هاي با جا گذاري و نصب لامپ هاي LED در ذيل سقف بخش هاي متعدد منزل در شب جلوه اي استثنايي به فضاي بيروني مي‌بخشند. اين رنگ ها طيف وسيعي را دربرگيرنده مي‌شود كه ساكنان منزل مي‌توانند از روش تلفن همراه هاي هوشمند نورپردازي نما خويش را به دلخواه تغيير و تحول دهند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۳:۲۹ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :