مرجع مقالات رسمي روشنايي مرجع مقالات رسمي روشنايي .

مرجع مقالات رسمي روشنايي

هشت راهكار نورپردازي خلاقانه

توليدي لوستر 
هشت راهكار نورپردازي خلاقانه جهت مهيا كردن طعامتمام نكات مورد نياز براي داشتن فروغ و روشنايي كافي براي انجام فعاليت و همزمان انداختن حواس از فلورسنت ها را با تعقيب كردن اين راهنماي آشپزخانه دريابيد. روشنايي نقش اختصاصي به شخصي در فراهم سازي آشپزخانه روياييتان داراست. خير فقط بايد مطمئن گرديد كه محل هاي اصلي فراهم سازي طعام و آشپزي به خير و خوبي پر‌نور ميباشند، بلكه بايستي در بين نورهاي فلورسنت و  ال اي دي هايي كه اكثر ميزهاي فعاليت به آنها نياز دارا‌هستند و منابع نوروروشنايي ملايمي كه دوست داريد داشته باشيد، تعادل برقرار فرماييد.
كليد دستيابي بدين تعادل، گزينش لامپ هايي ميباشد كه خير صرفا به پر‌نور خيس كردن محيطتان ياري ميكنند بلكه حواس را از لامپ هاي حفره اي سقف، فلورسنت ها و ال اي دي ها نيز پرت ميكنند. در پايين، هشت راهكار خلاقانه براي پر‌نور خيس كردن فضاي فراهم سازي شما، سواي در لحاظ به چنگ آوردن استايل انتخابي تان آورده شده‌است.
 


 
آويزهاي سايز پهناور با سايه بان هاي صلب و غير روشن فروغ و روشنايي را مستقيما به جزيره ذيل خويش هدايت مي نمايند و نور و روشنايي متعددي را براي خرد كردن مواد مهيا مي‌نمايند. با هدايت فروغ و روشنايي به سمت راءس جزيره، اين لامپ خوشه اي تمركز روشنايي روي ميز غذاخوري را پاره اي شكسته و قابل انعطاف خيس مي نمايد تا دور و بر را براي هر دو كاربرد آن ايده آل كند.
 


 
تركيبي نامنظم از آويزهاي دقيق و چراغ هاي اديسون، منجر مستقل شدن فضاي ناشتايي از ظرفشويي ميشود در حالي كه مي اقتدار مطمئن بود كاسه ها به نيكي شسته مي گردند.
 


 
لامپ ها را نمي‌بينيد؟ مجدد نگاه فرماييد. به طريق هوشمندانه اي در ذيل حاشيه آويز قابلمه ها، معلق گرديده اند به صورتي كه در طول به كار گيري سرآشپز خانه از ميز قصابي جزيره، جلوي فروغ را نگيرند.
 


 
تركيبي از منابع نوروفروغ موجب ساخت فضاهاي فراهم سازي مختلفي در‌اين آشپزخانه سنتي شده‌است. لامپ هاي ديواري سنتي سبب تجزيه ديوار بيش تر از حد وسيع پشت سينك گرديده و شمارشگر زيرشان را پر‌نور مي‌كنند در حالي كه آويزهاي فانوس مانند به تاكيد كردن بر جزيره ي ميانه ياري مي نمايند و سينك دوم را پر‌نور مي‌نمايند.
 


 
اين آشپزخانه وابسته به خانواده اي با شش پسر گرسنه ميباشد و اين مورد سبب مي‌شود همواره نامرتب باشد. آنان با همياري گروه پباده سازي آشپزخانه اي با فضاهاي متفاوت براي پخت دربين وعده ساختند كه با صفي طولاني از آويزها پر‌نور شده‌است.
 


 
در همين منزل، در طرف ديگر جزيره، نوروروشنايي ملايمي كه از سايه بان هاي سيمي آويزها پخش مي‌گردد و توشه ناشتايي فضاي نشيمن بيشتري براي اين خانواده پهناور مهيا مي نمايند.
 


 
آويز پهناور گنبدي در تصوير بالا، فروغ ملايم گسترده اي براي اين گوشه و كنار مهيا سازي متصل به فضاي نشيمن مهيا مي نمايد. اين دستور به خير به دكور امروزي مينيماليست منزل مي‌آيد و با در تضاد و مغايرت قرار به دست آوردن با حاشيه هاي تيز ورقه روي پيشخوان توليد يك نقطه كانوني بي آلايش مي كند.
 


 
هود عريض با لامپ هاي تو فعاليت موجب درخشش اين فضاي متجدد ميشود. كارگذاري لامپ هاي توكار غير فلورسنت مقداري زير خيس از كناره سقف، به پخش و ملايم شدن فروغ در طول نگهداري نوروروشنايي فضاي فراهم سازي امداد مي‌نمايد.
 


 
سقف شيب دار منجر ساخت چالشي يگانه در نورپردازي اين منزل در كاناداي جنوبي گرديده بود. چاره: آويز هاي پلكان، الهام گرفته از ميانه قرن، كه روي جزيره آشپزخانه معلق شدند و ساخت نقطه كانوني مي‌كند به طوري كه حواس تماشاچي را از لامپ ريلي روي سقف كه بخش اعظم تامين روشنايي را انجام مي‌دهد، گم راه مي نمايد.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۵:۴۹ توسط:علي پور موضوع:

طول مطلوب لوستر براي اتاق

توليدي لوستر 
او‌لين و اصلي‌ترين نكته‌اي كه بايستي به آن توجه نماييد متراژ اتاق و طول سقف ميباشد. به كار گيري از لوستر‌هاي بلند و ريسه‌اي در منزل‌هايي كه سقف كوتاهي دارا هستند سبب كوتاه‌خيس به حيث وصال سقف ميگردد. ارتباط‌اي نسبي ميان طول اتاق و ارتفاع لوستر برقرار ميباشد. براي اينكه لوستر مطلوب خودتان را پيدا نماييد بايستي طول اتاق را يك‌توشه تقسيم به چهار و توشه ديگر تقسيم به پنج نماييد.
اعدادي كه به دست مي آوريد در آغاز و انتهاي بازه زماني‌اي ميباشد كه طول مطلوب لوستر براي اتاق شما‌را نشان مي دهد. اكنون كه خصوصيت فيزيكي لوستر معين شد، مي بايست انگيزه‌تان از خريد آن را هم معين فرمائيد؛ اينكه لوستر قرار ميباشد فقط تزييني باشد يا اين كه حقيقتا به نوروفروغ آن احتياج داريد. در منزل‌هايي كه چراغ‌هاي هالوژن و ديواركوب دارا‌هستند تامين فروغ دور و بر بر عهده آنهاست و لوستر صرفا براي زيباتر شدن منزل استعمال مي گردد، البته چنانچه لوستر وظيفه تامين نوروروشنايي دور و بر را دارااست مي بايست فاكتور‌هاي ديگري مانند تعداد شاخه را هم در حين خريد درنظر گرفت.


در‌حالتي كه مستاجر ميباشيد و مشخص و معلوم وجود ندارد سال بعد از آن اين موقع ذيل كدام سقف باشيد مقداري در خريد لوستر محتاط باشيد. كارايي نماييد دستكم‌هايي را در لحاظ بگيريد و چيزي نخريد كه سال آن‌گاه با تغيير تحول منزل نتوانيد از آن استعمال فرمائيد. لوستر‌هاي معمولي، گشوده و بسته كردن‌شان ريلكس‌خيس ميباشد و موقع حمل و نقل جراحت كمتري ميبينند. در‌صورتي‌كه ميخواهيد لوسترتان حباب‌دار باشد به كالا و صورت حباب‌هاي آن اعتنا نمائيد. لوستر‌هايي را بخريد كه حباب‌هاي عادي‌تري دارا هستند تا در چهره شكستن و زخم ديدن بتوانيد به‌راحتي آن را جايگزين نمائيد.
در غايت هم اينكه چه مستاجريد و چه صاحب خانه موقع خريد نيم‌نگاهي به آينده داشته باشيد و روز‌هايي را در لحاظ بگيريد كه قرار ميباشد اين لوستر را منزه فرمائيد. گزينش لوستر‌هايي با انحنا و پيچيدگي‌هاي كمتر، دردسر كمتري هم براي نظافت كردن داراست. در تحت مثال‌اي از لوستر‌هاي بازار يار و همدم با ارزش حدودي شان را براي تان آورده ايم. اين ارزش‌ها به عواملي مثل تعداد شاخه، ايجاد كشور‌ايران يا اين كه چين و كالا مواد آفريننده شان بستگي داراست.
اتاق پذيرايي
نوع‌هاي سنتي مشابه به‌اين به خيال و خاطر كالا و لاله‌هايي كه در آن به عمل رفته يادآور منزل مادربزرگ‌هاي‌مان ميباشد. اين لوستر‌ها كه طرح‌هاي آشناي اهل ايران و مستقر دارا هستند، براي دور و اطراف‌هايي مطلوب‌ترند كه روح حكم كننده بر دكوراسيون‌شان كلاسيك باشد. در بيش تر جور‌ها روي رديف و شاخه‌هاي لوستر هم با دست فعاليت ميكنند كه سبب ساز زيبايي طولاني تر آن ميگردد.


صرفا ايراد اين لوستر‌ها وزن زياد و احتمال سياه شدن آن در اثر مرور عصر ميباشد. در صورتي پول متعددي براي خريد لوستر كنار نهاده‌ايد بهتر ميباشد سراغ مال اصل آن برويد كه با برنز، برنج، نقره يا اين كه آب طلا و جواهرات تاسيس شده است، ولي درصورتي كه ميزان دارايي‌تان محدود ميباشد لوستر‌هاي طرح برنز در بازار زياد ميباشد.
هرچند كريستال در گونه هاي متعددي از لوستر‌ها به عمل مي‌رود، ولي لوستر‌هايي هم مانند اين مي‌باشند كه محصول‌شان تمام كريستال ميباشد؛ يعني كليه قطعات از پاراگراف شاخه‌ها و رديف آن هم كريستال ميباشد.


چنين لوستر‌هايي به خيال طول متعددي كه دارا‌هستند مطلوب منزل‌هاي حياط دار يا اين كه منزل‌هايي با سقف‌هاي بلند مي باشند كه چيدمان مدرني ندارند. هنگام خريد چنين لوستري بايستي به اصل يا اين كه تقلبي بودن كريستال‌ها اعتنا فرمائيد. كريستال‌هاي اصل معمولا بي‌رنگ، روشن و سواي حباب مي‌باشند.
شيد‌ها مارا حافظه اطراف‌هاي كلاسيك اروپايي مي‌اندازند و براي اتاقي كه وسايلش چنين سبكي را دارااست بسيار مطلوب مي‌باشند. لوستر‌هايي كه شيد دارا‌هستند روشنايي را به طور بسيار ملايم مي‌تابانند كه در سود لوستر اضافه موقعيت تزييني به خودش ميگيرد. پس بهتر ميباشد اين لوستر‌ها را در فضايي به كار گيري فرماييد كه نوروروشنايي اتاق از منابع ديگري مثل هالوژن‌ها و لامپ‌هاي سقفي تامين ميشود.


موقع خريد علاوه بر زيبايي، به كالا شيد و آستر آن هم اعتنا فرمائيد تا دماي چراغ‌ها آسيبي به آن نرساند. كارايي فرمائيد شيد‌ها را از رنگ‌هاي معمول‌تري تعيين نماييد تا با رنگ‌هاي متعددي هماهنگ شوند. بااين حال با بده بستان مبلمان و پرده‌ها گشوده هم لوسترتان با وسايل منزل هماهنگ ميباشد.
شايسته ترين گزينش براي منزل‌هاي آپارتماني با سقف‌هاي كوتاه لوستر‌هاي سقفي ميباشد. اين لوستر‌ها از چراغ‌هاي سوزني و يك برگه استيل كه به سقف اتاق پيچ ميگردد تشكيل‌شده‌اند. چنانچه فضاي مدرني داريد كه لوستر قرار ميباشد در آن صرفا تحت عنوان يك وسيله تزييني و خير فروغ و روشنايي‌بخش به عمل رود سراغ چنين آيتم‌اي برويد.


چراغ‌هاي سوزني در كنار نور و روشنايي نيكي كه دارا هستند، مصرف‌شان بسيار بالاست و زود هم مي‌سوزند در سود استعمال از آنها براي تامين فروغ اتاق ابدا پيشنهاد نميشود. لوستر‌هاي سقفي گونه‌هاي متنوعي دارا‌هستند؛ براي مثال در‌حالتي كه از دوستداران لوستر‌هاي سنتي با گوي‌هاي كريستال مي باشيد، البته طول اتاق‌تان معدود ميباشد مي توانيد مدل سقفي آن را بخريد.
اتاق خواب
براي اتاق خواب‌تان بهتر ميباشد به دور لوستر‌هاي پخش‌كننده نوروفروغ را خط بكشيد. اين لوستر‌ها به خيال فروغ زياد و بدون واسطه‌شان روي تخت، عملا فلسفه اتاق خواب را ذيل سوال مي برند.


در قبال لوستر‌هايي مثل اين دسته، كه نوروفروغ را به سمت بالا هدايت مينمايند شايسته ترين گزينش براي چنين اتاق‌هايي مي‌باشند، زيرا علاوه بر اينكه فضاي حريم‌تان را زيباتر مي‌نمايند به خيال و خاطر دسته پباده سازي شان سبب ساز مي شوند نوروروشنايي دريافتي شما روي تخت هم، نوروروشنايي نادر و ملايمي باشد.
درصورتي كه وسايل اتاق خواب‌تان چوبي ميباشد مي توانيد از لوستر‌هايي شبيه اين نوع كه در آن مقدار متعددي چوب به فعاليت رفته استعمال نماييد. معمولا وسايل چوبي رنگ‌هاي متفاوتي دارا‌هستند و با يه خرده گشت‌وگذار در بازار ميتوانيد لوستري را كه رنگ چوب آن با وسايل اتاق‌تان هماهنگ ميباشد پيدا نمائيد.


اين لوستر تا هفت شاخه‌اش هم در بازار پيدا مي‌گردد، ولي با اعتنا به مدل كاربري اتاق خواب تعداد شاخه‌هاي كمتر مطلوب‌خيس ميباشد.
در حالتي‌كه منزل‌تان كوچك و تك‌خواب ميباشد، اتاق خواب‌تان وضعيت چندمنظوره پيدا مي‌نمايد و خيلي وقت‌ها بدون چاره مي شويد براي مطالعه كردن، فعاليت با لپ‌تاپ و فعاليت‌هاي ديگر هم از آنها به كار گيري نمائيد.


اين‌طور مواقع ميتوانيد با خاطر ريلكس سراغ گونه‌هايي مثل اين برويد كه شرايط آويز دارا هستند و به خيال و خاطر تعداد اضافه حباب‌ها و رمز ذيل بودن‌شان به شما در داشتن نوروروشنايي كافي امداد ميكنند. ولي درين‌چهره بهتر ميباشد يك فروغ كامل كننده ملايم هم در اتاق داشته باشيد و براي عصر‌هايي كه نميخواهيد لوستر را پر‌نور فرماييد از آن امداد بگيريد.
آشپزخانه
در‌صورتي‌كه فضاي مدرني داريد و دنبال يك لوستر متعدد براي ميز ناهارخوري‌تان مي گرديد به لوستر‌هايي مشابه به‌اين هم تصور كنيد. اين لوستر‌هاي كريستالي كه در برخي كمپاني‌هاي آفريننده اسم او‌اي پي براي آن ها به عمل مي‌رود، طرح‌هاي نو و جالبي دارا‌هستند كه با دقت به ذوق وسليقه‌تان ميتوانيد يكي‌از آنان‌را تعيين فرمائيد.


در چنين طرح‌هايي واحد سنجش فروغ و روشنايي لوستر خيلي مطرح وجود ندارد و بيش تر مسئله به عبارتي يگانه بودن و زيبايي متعدد آن ميباشد.
بسته به ذوق فردي و چيدمان آشپزخانه‌تان، لوستر‌هاي متعددي را مي توانيد براي بالاي ميز ناهارخوري‌تان تعيين فرماييد. البته بدون هر طرح و مدلي، مي بايست نكاتي را درخصوص چنين لوستر‌هايي در لحاظ بگيريد تا نوروفروغ يكپارچه و قابل قبولي راز ميز خوراك داشته باشيد.


براي نوردهي بهتر لوستري را گزينش نمائيد كه راز حباب‌هاي آن به سمت تحت بوده و پهنا آن از پهنا ميز غذاي‌تان ۱۵ تا ۳۰ سانتي‌متر كمتر ميباشد. موقع نصب هم لوستر بايستي به قدري تحت بيايد كه مسافت‌اش از ميز غذاي‌تان حدود ۸۰ سانتي‌متر باشد.
يكي‌از پركاربردترين گوشه و كنار‌هايي كه از آن براي آويز به كار گيري مي‌گردد، آشپزخانه ميباشد. اين آويز‌ها به خيال و خاطر تنوع رنگ و برنامه اي كه دارا‌هستند به‌راحتي مي توانند با هر آشپزخانه‌اي هماهنگ شوند.


خير اين آويز‌ها اين ميباشد كه طول‌شان با دقت به سقف آشپزخانه تا يك متر قابل تهيه ميباشد و ديگر نگراني بابت كوتاهي يا اين كه بلندي سقف نيست. آويز‌ها معمولا يك، دو يا اين كه سه فروغ و روشنايي دارا‌هستند كه با دقت به متراژ آشپزخانه مي توانيد هر كدام كه مطلوب‌خيس ميباشد را گزينش فرماييد.
دست ساخته
اين هم از آن لوستر‌هاي خلاقانه و دست‌سازي ميباشد كه در صورتي كسي به مهمان‌هاي‌تان نگويد آن ها هيچ‌وقت متوجه نمي شوند كه شما اين لوستر را با به كار گيري از قاشق يك‌توشه مصرف ساخته‌ايد! آري، قاشق يك‌توشه مصرف، يك بطري، مقداري چسب و يك چراغ به شما چنين لوستري ميدهد. تصحيح كردن اين لوستر عمل بسيار بي آلايش‌اي ميباشد صرفا كافي ميباشد انتهاي بطري و مدل قاشق‌ها را با كاتر غير وابسته فرماييد. بعد از آن هم از تحت بطري نصيب‌هاي ما‌نده از قاشق‌ها را با فواصل مشخص و معلوم روي بطري بچسبانيد. در غايت هم با افزودن چراغ به ساير وسايل به چنين لوستري ميرسيد.


اين لوستر بامزه با وسايلي تشكيل شده كه در تمامي آشپزخانه‌ها مي‌باشد. كافي ميباشد در كابينت‌تان فنجان‌هاي غير قابل استعمال و زيبايي داشته باشيد تا بتوانيد مثال‌هايي مثل اين را صحيح نمائيد. در صورتي‌كه به لوستر‌هاي فانتزي و دست ساز عشق و علاقه‌مند مي باشيد با سرچ كردن به لهجه انگليسي در وب مثال‌هاي ديدني و متنوعي را خواهيد روئت كرد.


اين لوستر به‌طور بالقوه در طبيعت موجود است. تنها بايستي پاره اي وقت بگذاريد و در اطراف حريم‌تان بچرخيد تا آن را پيدا نمائيد. در‌صورتي‌كه رنگ آن را دوست نداشتيد و دنبال لوستر درخشان‌تري بوديد ميتوانيد آن را رنگ بزنيد و بگذاريد كم آب شود.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۱:۰۹ توسط:علي پور موضوع:

۱۰ نكته بسيار لبريز اهميت در نورپردازي آشپزخانه

توليدي لوستر 

۱۰ نكته بسيار لبريز اهميت در نورپردازي آشپزخانه كه مي بايست به آنها دقت داشته باشيد
نوروفروغ سقفي نهارخوري
اتاق ناهارخوري نياز به نور بيشتري بر روي فضا به خصوص ميز داراست.

لامپ‌هاي سقفي يا اين كه آويز براي آن مطلوب ميباشند.

اين مدل پباده سازي، فضاي ناهارخوري شما‌را خوشگل و كاربردي مي‌نمايد.

ولي مي بايست اطمينان نتيجه ها فرمائيد كه چراغ آويز را در ارتفاعي درست قرار مي‌دهيد.

فروغ و روشنايي سقفي اتاق‌ خواب‌ها
آسموني : اتاق خواب به روشنايي زياد نياز ندارد.

شما ميتوانيد از نورپردازي ملايمي براي پر رنگ كردن فريم عكس يا اين كه قطعات هنري مانند تابلو يا اين كه مجسمه‌ها به كارگيري فرماييد.

اين نورپردازي بايستي براي مطالعه و نوروفروغ اثرگذار در كف اتاق در اتاق خواب فراهم گردد.

با استعمال از نوري ملايم و سبك مي‌اقتدار از خستگي ديده دوري نمود.

نوروفروغ سقفي گرمابه‌ها
آسموني : خزينه با انگيزه پاكيزگي اضافه، نياز به نور و روشنايي بيشتري دارااست.

خزينه‌هاي امروزي حتي گران‌خيس از اتاق خواب‌ها مي‌باشند، بدين ترتيب نوروروشنايي خير بايستي براي زيبايي آن ارائه شود.

فروغ در سقف پنهان يا اين كه در دو طرف آينه قادر است آيتم خير باشد.

فروغ و روشنايي سقفي محل ورود‌ها و منش‌پلكان‎ها
آسموني : شما ميتوانيد با به كارگيري از استراتژي‌هاي نورپردازي مفيد، محل ورود منزل را طولاني تر گزينه تاثير قرار دهيد.

اين منطقه از منزل مي بايست نور و روشنايي ميانگين داشته باشد.

مي توانيد براي صرفه‌جويي در هزينه سقف كاذب از لامپ‌هاي با قابليت و امكان نسب سطحي (روكار) به كار گيري كنيد.

نكاتي پيرامون جانمايي لامپ‌هاي LED در سقف و گزينش نور و روشنايي مطلوب

طراح همينطور مي بايست در‌اين وضعيت، لامپ‌هاي با قابليت و امكان تهيه شدت نور و روشنايي (dimmable) را در حيث بگيرد.

و اما هرنوع سايه‌ي زننده يا اين كه توانا بايستي حذف گردد.

نوروفروغ سقفي آشپزخانه
آسموني : آشپزخانه مي بايست به‌طور بدون نقص با چراغ‌هايي با زاويه تابش گشوده جهت روئت كرد بديهي براي انجام معمولي‌خيس امور پر‌نور شود.

ميز عمل آشپزي و سينك مي بايست نوروروشنايي بيشتري داشته باشند.

در آشپزخانه از نورپردازي موسوم به ذيل كابينتي نيز ميتواند استعمال گردد.

از چراغ‌هاي روشنايي پنهان مي‌قدرت براي بديهي كردن روءيت كرد سطح آشپزخانه، نصيب گاز و همينطور اوپن استفاده كرد.

 


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۶:۵۱ توسط:علي پور موضوع:

مقام فروغ و روشنايي در معماري

توليدي لوستر 
مقام فروغ و روشنايي در معماري
استعمال از نور و روشنايي در معماري، علاوه بر رفع نيازهاي دنيوي و معنوي بشر، نوعي صرفه جويي در مصرف انرژي فسيلي ست.
نوروروشنايي در معماري پيشيندر معماري ابنيه سنتي، به ويژه ابنيه مذهبي، فروغ، جز لاينفك و مفهومي معماري به شمار مي رود. نور و روشنايي با ورود به اطراف به اجسام جان مي‌بخشد و ماهيت و خاصيت آنها را هويدا مي سازد. زاويه و جور تابش نوروروشنايي، ميتواند تأثير به سزايي در روح اطراف توليد كند و حتي به طوري باعث تغيير‌و تحول رخ يك مكان گردد. به كار گيري از عنصر شيشه در پيكره سازه، راهي ست تا با دعوت نوروفروغ به فضاي داخلي، در بين ساختمان و اطراف بيرون از آن رابطه برقرار شود. دقت معماران اهل ايران به نورپردازي و ساخت فروغ و روشنايي در سازه، از دير گشوده به وضوح در اثر ها آنها مشهود است.پيشينه تاريخي كاربرد فروغ در معماري كشور ايران، به سده سوم هزاره چهارم پيش از به دنيا آمدن عيسي مسيح برمي گردد. در آن دوره، جهت ساخت نور و روشنايي و سايه در سازه، از ساخت اختلاف سطح در ديوارهاي فرنگي سازه به كارگيري مي‌شد. در معماري سنتي كشور ايران، به كار گيري از پنجره هاي مشبك طرح دار با شيشه هاي رنگي بسيار ترويج داشته. شيشه هاي رنگي ارسي ها، گلجام ها، نورگيرها و دريچه ها از گزاره عنصرها معماري سازه بودند كه به انگيزه نورپردازي ما يحتاج فضاي داخلي سازه به فعاليت مي رفتند.طي مطالعه اي بر روي ابنيه تاريخي كشور ايران، معلوم شويد كه شش سيستم نورپردازي ديواري و سقفي به ياروهمدم بيست و شش مدل نورگير در معماري ابنيه اهل ايران وجود داشته ميباشد. اين نورگيرها بسته به قوانيني زيرا محل استقرار و گونه كاربري محيط، دارنده اصول و قانون ها اجرايي خاصي بودند.
به كارگيري از نور در معماري به دوشيوه چهره مي‌گيرد:
– واكنش نوروروشنايي به سطح ها فرنگي اجسام كدر و ممانعت از عبور آن، كه در سود اين فرايند سايه تشكيل ميگردد. سايه ها، در هنر و معماري نقشي اساسي برعهده دارا هستند.– واكنش نور و روشنايي به سطح ها فرنگي واضح و نصفه واضح و يا اين كه دريچه هاي جانور در سطح هاي و عبور آن از سطح به فضاي داخلي. در معماري از بازي با فروغ و روشنايي، ساخت ناكامي روشنايي و رفلكس آن، حاصل فابل توجهي نتيجه ها مي‌گردد.
طريق قرارگيري فروغ و روشنايي و مدل نوروفروغ افكني
۱- طرز مركزي۲- روش محوري۳- نحوه حوزه يا اين كه كانال اي
۱- راس، فضاي درنگ و مكث ميباشد كه رخداد را در خويش جاي مي‌دهد و دور و اطراف را به باطن خويش كشيده و بومي مي نمايد. فضاي مركزي، ادب و ثبات را القا ميكند.
۲- در نورپردازي به روش محوري، مسيري نوراني در جهتي مختص، خوا‌هيم داشت. اين مسير از نقطه مشخصي مقدمه، در امتداد خطي ادامه داراست و در نقطه اي در پايان به آخر ميرسد. نقطه انتهايي ميتواند پر‌نور يا اين كه بدون نور باشد.
۳- از عكس العمل محورهاي روشنايي، محدوده اي صورت ميگيرد كه نقاط واكنش، به صورت مراكزي از كانال نمايان مي گردند.
نوروروشنايي در معماري امروزي
در معماري امروزي، فقط ديدگاه آدم به نوروروشنايي و عنصرها طبيعي تغيير‌و تحول يافته ميباشد. انتسان مدرن به اسمان و اجرام آسماني به ديده اصلي مقدس و ماورا طبيعت نمي نگرد. از ديد وي فروغ، عنصري كاربردي ست. فروغ در معماري سنتي موجب تمركز و در معماري امروزي موجب تفرق ميباشد.در معماري امروزي، نورطبيعي، فارغ از هيچ سيرتكامل تشريفات و مانعي از شيشه هاي معمولي و بي رنگ عبور مي‌كند و به باطن سازه نوروروشنايي و گرما ميبخشد. حتي گاها در معماري امروزي، آدم به نوعي افراط گري مي‌رسد، محدوديت بنا اي پنجره ها حذف گرديده و دنيايي بي غايت واضح پديد مي‌آيد. حتي نوروروشنايي، تحت عنوان مورد اي هيجان آفرين در معماري امروزي آيتم به كارگيري قرار ميگيرد. در معماري امروزي، نوروروشنايي طبيعي به طور بي واسطه و با اختصاص سطح متعددي از ديوار به بازشوهاي شيشه اي، به باطن سازه دعوت مي گردد.مطلوب ترين نورپردازي گوشه و كنار مي بايست به طوري باشد كه صفحه ها گوناگون، فروغ و روشنايي موردنياز گوشه و كنار را در موقعيت گوناگون تامين نمايند. نورپردازي قابليت و امكان تفكيك دور و بر را آماده مياورد. با به كارگيري از متمركز كردن روشنايي بر محيطي مختص در ساختمان به مضمون‌ متفاوتي دست خوا‌هيم يافت.
با اعتنا به كاربري دور و اطراف و معيار فروغ و روشنايي مايحتاج در دور و بر، از فروغ و روشنايي طبيعي و در غير اين رخ از روشنايي تصنعي، براي فروغ و روشنايي فضا متبوع به كار گيري ميگردد. فروغ هدايت گرديده، فضا را زيباتر، متانت بخش، متنوع و قابل به كارگيري مي‌كند. در معماري امروز، مبحث نورپردازي گوشه و كنار، بسيار داراي اهميت ميباشد، به دليل آن كه روشنايي امكان دگرگوني اساسي، اقتدار بيان و پويايي به فضاي پباده سازي گرديده معمار ميبخشد و با ورود به گوشه و كنار معاش انسان، بر كيفيت گوشه و كنار اثر مي‌گذارد. علاوه بر خاصيت اين چنيني نوروفروغ، نورپردازي نياز اساسي دور و بر به حساب آورده مي شود. سواي وجود فروغ و عدم بضاعت و توان مشاهده پيرامون، معماري و رفتار اثر، معنايي نخواهد داشت.
در ساختمان هاي مدرن، نورطبيعي ما يحتاج دور و بر داخلي سازه از ديوارها يا اين كه سقف تامين مي‌شود.VOID قابليت نوررساني طبقاتي از سقف را در ساختمان آماده مي‌آورد. پيشرفت تكنولوژي در طريق سود وري آدم نسبت به پيشين تاثير چنداني نداشته البته در معماري امروز، براي تامين نوروروشنايي موردنياز فضاي شب و … از روشنايي تصنعي و مصنوعي به كار گيري مي‌گردد. فروغ تصنعي (نوروفروغ تصنعي و مصنوعي)، دامنه ي بسيار گسترده اي دارااست. نوروروشنايي، در پباده سازي فضاي داخلي و فرنگي ساختمان و پباده سازي محوطه نقش آفرين ميباشد.
گونه هاي سيستم هاي نور تصنعي و مصنوعي
– سيستم نوروروشنايي همگاني– سيستم نوروفروغ موضعي– سيستم فروغ تركيبي
به حساب آوردن نور داخلي:
مسائلي كه در طرح نوروفروغ تصنعي و مصنوعي در لحاظ گرفته ميشوند:
الف-اصول اقتصاديب- اصول بهداشتيج-اصول زيباييد- تقاضاي صاحبكار
الف- اصول اقتصادي:در بازنگري اصول اقتصادي طرح نوروروشنايي، دسته چراغ و جور نور متبوع ميباشد. در سيستم هايي كه بيش تر به طرف سيستم بي واسطه فروغ و روشنايي رغبت دارا هستند، جنبه اقتصادي طولاني تر در حيث گرفته ميگردد و تعداد چراغ هاي كمتري درين سيرتكامل مورد ها لازم ميباشد. به‌اين جهت در حالتي‌كه قضيه را تنها از جنبه اقتصادي باز‌نگري نماييم، سيستم بي واسطه اقتصادي ترين گونه نوروروشنايي ميباشد.
درباره با گزينش گونه چراغ از حيث اقتصادي دو مدل هزينه آيتم اعتنا ميباشد :
۱- هزينه نخستين۲- هزينه محافظت و تعمير
مثلا هزينه نخستين چراغ هاي فلوئورسنت، از چراغ هاي حرفه اي طولاني تر ميباشد، در صورتيكه كه قدمت اين چراغ ها طولاني تر از حرفه اي ميباشد و حفظ آن‌ها هزينه كمتري دارااست. افزون بر آن فايده نوري چراغ فلوئور سنت در مقايسه با چراغ فن اي خيلي طولاني تر ميباشد.
ب- اصول بهداشتي:
يك طرح فروغ، زماني مقبول ميباشد كه اصول بهداشتي در زمينه ي آن رعايت گرديده باشد. در مرحله نخستين مي بايست نور و روشنايي ساخت گرديده يكنواخت باشد تا خيرگي براي ديده توليد نشود و از توليد سايه هاي مزاحم پرهيز شود. در مرحله بعدي مي بايست فروغ و روشنايي كافي بوده و تا حد قابليت و امكان به فروغ روز نزديك باشد.  در پباده سازي و احتساب نوروروشنايي بايد دو دليل اقتصادي و بهداشتي تواما در لحاظ گرفته شود.
ج-اصول زيبايي:
در رعايت اصول زيبايي مي بايست صورت چراغ و محل چراغ ها و چگونگي قرار دادن آنان و فواصل چراغ ها از يكديگر و نيز معماري محل متبوع قرا گيرد و هماهنگي لازم در ميان آن‌ها وجود داشته باشد. اين جنبه نيز با در لحاظ تصاحب كردن اصول اقتصادي و بهداشتي بايد سنجيده شود.
اشكال پباده سازي نور و روشنايي :
براي پباده سازي فروغ، با اعتنا به محل و انگيزه يكي‌از دو دسته نور و روشنايي ذيل را مي بايست گزينش نمود:
نور و روشنايي همگانينوروفروغ همگاني- موضعيدر نور و روشنايي همگاني، اطراف عمل به صورت يكنواخت پر‌نور گرديده و در آن سايه كمتر بوده، بهداشتي خيس ميباشد. مانند نور كلاس درس- اطاق نشيمندر حالي كه در نور و روشنايي همگاني – موضعي، سطح عمل نسبت به ساير گوشه و كنار از فروغ بيشتري شامل است.اين نور، اگرچه منجر خستگي ديده مي‌شود، اقتصادي خيس مي‌باشد. مانند فروغ كلاس ترسيم ،كارخانه تراشكاري ،سوله لباس دوزي و نظاير اينها.در احتساب نور داخلي فرايند زير مي بايست بترتيب رعايت گردد.
الف-گزينش شدت فروغ و روشناييب-گزينش مدل نور و روشنايي(همگاني يا اين كه همگاني-موضعي)ج- تعيين سيستم نوروروشناييد-تعيين جور چراغ ها و دسته حباب آنه-گزينش ضريب آلودگيو- انتخاب و به حساب آوردن ضريب دور و برز- مشخص و معلوم نمودن اوضاع و رنگ سقف و ديوارهاح-گزينش ضريب سود فروغط-به حساب آوردن جريان نوري كلي-گزينش مسافت حباب يا اين كه چراغ و تعداد چراغ هاك- گزينش و احتساب نوروروشنايي موضعي در رخ نياز
الف-گزينش شدت نوروروشنايي
ب-انتخاب دسته نور و روشنايي :در يك طرح نوروروشنايي، بايد گزينش گردد كه آيا صرفا يك نور و روشنايي همگاني مي بايست به فضا داده شود يا اين كه در كنار فروغ و روشنايي همگاني، نور و روشنايي موضعي نيز متبوع ميباشد. در طرح فروغ بايستي از تمام تجهيزات براي يكنواختي نوروروشنايي و سايه اندازي مطلوب به كار گرفت. نور و روشنايي همگاني دارنده يكنواختي بيشتري بوده ولي متضمن تحمل هزينه هاي بيشتري ميباشد . بايد در حيث گرفت كه نوروروشنايي موضعي فارغ از فروغ همگاني جايز وجود ندارد.
ج-تعيين سيستم نور و روشنايي:با اعتنا به جور فعاليت از ديد توجه مقدار در نور، سايه اندازي، طول نصب، طول دفتر، جنبه اقتصادي، جنبه بهداشتي و جنبه زيبايي بايستي سيستم فروغ ما يحتاج را گزينش نمود.
 د-گزينش گونه چراغ و مدل حباب آن:با اعتنا به بخش نور و روشنايي و در حيث تصاحب كردن محلي كه مي‌خواهيم پر‌نور نماييم و رعايت جنبه اقتصادي مي اقتدار چراغ و حباب آن را گزينش نمود.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۸:۵۳ توسط:علي پور موضوع:

ريسه هاي ال اي دي

توليدي لوستر 

برو به بالاكاربرد هاي ريسه هاي ال اي دي:پذيرايي: از ريسه هاي ال اي دي يا اين كه اس ام دي كه تراكم نوري تحت خيس و اتفقا بها مقرون به صرفه تري هم دارا‌هستند به خير مي قدرت در تالار پذيرايي بهره مند شد. همينطور در صورتي از دستگاه تهيه شدت نوروفروغ درين ريسه ها به كارگيري كنيم، ميتوان از مدل تراكم بالاي ان نيز به كار گرفت تا در جشن و پاي كوبي ها و ميهماني هاي شما نيز بسيار ديدني جلوه نمايد.آشپزخانه: يكي كاربردهاي جالب ريسه هاي ال اي دي كه در نورپردازي پنهان آيتم استعمال قرار مي‌گيرد در نوروروشنايي پردازي پنهان اشپزخانه ميباشد. اين فن هاي نوراني در‌حالتي كه كه به خير و خوبي نصب شوند و سواي مشاهده كرد باشند، جلوه بي نظيري در سطح سقف و يا اين كه ديوارهاي اشپزخانه مي‌توانند توليد نمايند از طرقي استعمال از اين چراغ ها در تحت كابينت ها نماي ويژه اي به آشپزخانه شما مي‌دهد.برو به بالاقيمت اين ال اي دي چقدر ميباشد؟حدود بها اين ريسه ال اي دي در بازار، حدود متري ۶ هزار تومان ميباشد. اما بسته به گونه متريال و ترازو كيفيت انها ميتواند كمتر و يا اين كه بيش تر آن را يافت.
گونه هاي ديگر متريال هاي مو جود در پباده سازي روشنايي نهفته نيز عبارت ان از:
برو به بالاريسه اس ام دي (SMD)اين گونه ريسه هاي نوري را ميتوان در بعدها متعدد برش زد و آيتم به كار گيري قرار اعطا كرد. ولي هر ۳ چراغ اس ام دي ان به يكديگر متصل اند و سازه براين در‌حالتي كه قصد تكه تكه كردن آنرا داريد در كوچك ترين نصيب، مي بايست هر ۳ تا ۳ تا آن را غيروابسته سازي نمائيد.
اجراي نور و روشنايي پردازي فروغ پنهان با ياري اين مدل ريسه ها به خير و خوبي انجام مي‌گردد. به دليل آن كه ريسه هاي اس ام دي، قابليت و امكان انعطاف بالايي دارا هستند و اقتدار مانور بالايي در اجراي فروغ پردازي نهفته در سقف و كناره ها ميدهد.
قدرت مصرفي اين ريسه ها ۱۴ وات ميباشد و با ارزش كمتر از ۷ هزار تومان به ازاي هر متر آن به فروش ميرسد.
برو به بالانور پنهان در ساختمان چطور اجرا ميگردد؟ آيا نياز به تخريب داراست؟عموم طرز هاي نورپردازي در سقف نياز به اجرايي بنا اي به طور تاقچه در سطح سقف و يا اين كه در حوالي ان دارااست. البته اينكار با ياري اجراي سقف كاذب در كوتاه ترين دوره ممكن و فارغ از نياز به تخريب، قابل اجرا ميباشد.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۳:۰۱ توسط:علي پور موضوع:

لوسترها آويزهاي زيبايي

توليدي لوستر
لوسترها آويزهاي زيبايي مي باشند كه مي توانند زيبايي خاصي به چينش داخلي ببخشند.در تعيين لوستر امروزي بايستي به اندازه آن و طول سقف اعتنا كردستاره | خدمت چينش - معمولا براي چيدمان داخلي منازل از وسايل مختلفي به كار گيري ميكنند. از گونه و رنگ پرده‌ها و رنگ‌آميزي خانه گرفته تا دسته لوستر پذيرايي و ... كليه در به وجود داخل شدن يك دكورا سيون ديدني و خوشگل نقش‌آفريني مينمايند. براي زيبايي هر چه بيش تر دكورا سيون داخلي مي بايست نكاتي را رعايت كرد از نكات مهم براي تعيين يك لامپ سقفي مطلوب و ...  لوسترها دسته‌هاي مختلفي دارا‌هستند. براي ديدن نوع‌هاي بسيار زيباي لوستر امروزي با ما ياروهمدم باشيد.


وقتي كه نام لوستر برده ميگردد اوليه از كليه به حافظه لوسترهايي با توپك‌هاي كريستالي و يا اين كه لوسترهاي طلايي ميافتيم كه در منزل‌هاي مجلل چشم‌ايم و به همين برهان ورود آن را به سبك دكورا سيون امروزي صحيح نمي‌دانيم البته در تصاوير ميبينيد كه در آخري پباده سازي‌هاي دكورا سيون داخلي امروزي به وفور به كار گيري از لوسترها چشم مي گردد. لوسترها علاوه بر اينكه در زيباتر كردن گوشه و كنار دكورا سيون خانه نقش متعددي دارا‌هستند به دور و اطراف هم گرما مي بخشند. لوسترها اين بضاعت را دارا هستند كه نماي چينش داخلي خانه را به كل تغيير‌و تحول دهند. شما ميتوانيد با يك گزينش مطلوب همه نگاه‌ها را به سمت دسته لوستر خويش جلب نمائيد و در زيباسازي منزل و تجلي آن نقش مثبتي داشته باشيد. لوستر هم مانند بقيه اسباب خانگي و تزييني دسته‌هاي مختلفي داراست كه ما ميتوانيم به لوستر امروزي ، لوستر شيك (استايليش) ، لوستر دقيق ، لوستر كلاسيك و … اشاره كنيم.
گونه‌هاي تازه و خوشگل از لوستر امروزيدر مسئله لوستر امروزي جور‌هاي متعددي را ميتوانيد پيدا نماييد كه با دكورا سيون خانه شما سازش داشته باشند و اما ارزش لوستر هم براي خريد مطلوب باشد. در باب حباب لامپ‌هاي لوستر بايستي اعتنا داشته باشيد كه حباب روشن لامپ‌هايي كه از محصول شيشه مي باشند نور بيشتري را ساخت مي كند البته در مقابل حباب‌هايي با شيشه‌هاي كدر نور دلپذيرتري را به وجود مي آورند. يك كدام از مهم ترين نكاتي كه بايستي مسلما گزينه اعتنا قرار بگيرند اندازه آنان ميباشد. در صورتي لوستري كه تعيين ميكنيد خيلي پهناور باشد، بر دور و بر غلبه خواهد كرد و اذن چشم شدن به ديگر وسايل را نخواهد بخشيد و چنانچه خيلي كوچك باشد به طور كامل از گوشه و كنار بيرون مي گردد و بسيار معدود جلب اعتنا خواهد كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۷:۳۹ توسط:علي پور موضوع:

صرفه‌سازي و بهبود عملكرد


در جريان با صرفه‌سازي و بهبود عملكرد، تصحيح نورپردازي و نوروروشنايي دفتر كار يكي‌از طرز‌هاي مفيد ميباشد كه‌اين روز ها بيش تر از پيش به آن دقت مي‌گردد. تا قبل از اين نيز در يك اينفوگرافي نكاتي را درباره ي نورپردازي دفتر براي‌تان مطرح كرده‌بوديم و اين توشه مي خواهيم تاثير نورپردازي را بر تلاش و خلاقيت پرسنل بازنگري كنيم.

توليدي لوستر 
همگي ما به طور دائمي دنبال شيوه‌هايي هستيم كه همت خودمان را بيش تر كنيم؛ ورزش دائمي، رژيم غذايي مختص و حتي نوشيدن قهوه روزمره و حال خلاقيت؟ مي خواهيد كه خلاقيت خويش را ارتقا دهيد؟ نوروروشنايي اتاق خويش را تهيه و تنظيم فرمائيد.
پژوهش ها منتشر گرديده در مورد رابطه نور و تلاش آدم نشان ميدهد كه نوروفروغ مطلوب در زمان روز منجر دوري از خستگي و خواب‌آلودگي در كارمندان مي‌گردد. همينطور تحقيق ديگري كه از سوي محققان دانشكده تورنتو انجام يافته نشان مي دهد كه اكثر زمان ها آدم زير نوروروشنايي شديد مايل به ابراز احساسات شديد (چه مثبت و چه منفي) ميباشد. حاصل يك تحقيق دربين فرهنگ و تمدن‌هاي مختلف نيز نشان ميدهد تلاش اعتقادوباور كارمندان نسبت به فروغ و روشنايي محل كارشان با كارايي آنها ارتباط بدون واسطه داراست؛ آن ها در محيطي كه معتقدند بدون نور‌ترين موقعيت دور و اطراف كارشان ميباشد بدترين تلاش خويش را به اكران ميگذارند.
نوروفروغ تاثير متعددي بر وضعيت ديوانه‌اي كه شما قصد داريد بر يك دور و بر حكم كننده فرماييد داراست. بسته به كاري كه ميخواهيد انجام دهيد مي بايست نوروروشنايي خويش را تهيه و تنظيم فرمائيد. نوروروشنايي گرم و زرد سبب ساخت فضاي متانت‌بخش ميشود در حالي كه نور و روشنايي سپيد انرژي بخش ميباشد. به‌دنبال در زمينه‌ي فروغ و روشنايي فضاهاي متعدد محل كار حرف ميكنيم:
راهروها
راهروها جايي ميباشد كه كارمندان به طور روزمره با هم گپ ميزنند و مراجعين در انتظار انجام شغل هاي خويش ميمانند. براي فضاي اين چنيني شايسته ترين گزينش نورپردازي متانت‌بخش، ملايم و حتي كمي تار، مطلوب ميباشد. براي اين خواسته ما به شما به كار گيري از تيم‌اي از چراغ‌هاي ال‌اي‌دي شالوده سوزني COB ۵٫۵ واتي جايگزين هالوژن (دماي رنگ آفتابي) را توصيه مي كنيم. رنگ ملايم سبب ساز ساخت احساس راحتي ميشود و براي فضاهاي صميمي مانند غذاخوري نيز توصيه ميشود.


دفتر كار كارمندان
دور و اطراف كاري پرسنل، جايي كه بيش تر روز را در آن سپري ميكنند مستلزم فروغ سپيد و براق ميباشد، نوري غير گرم كه اتاق را بي نقص پر‌نور ميكند. فروغ و روشنايي سپيد، با نفوذ و شايسته ترين تعيين براي گوشه و كنار فعاليت ميباشد. ما براي اين مراد لامپ ال‌اي‌دي گرد COB ۳۵ واتي (دماي رنگ مهتابي) را به شما سفارش مي كنيم. ولي از آن‌جايي كه تعيين فروغ به سلائق فردي متعلق ميباشد، بايستي قابليت و امكان فردي سازي براي هريك از كارمندان توسط لامپ‌هاي مطالعه يا اين كه فروغ‌هاي ديگر مهيا باشد.


اتاق كنفرانس
به خواسته ارتقا اقتدار خيالي در جلسات هم‌فكري ما فروغ و روشنايي سپيد و براق پنل سقفي ۶۰×۶۰ ال‌اي‌دي ۶۰ واتي (دماي رنگ مهتابي) را به شما توصيه ميكنيم. نوري آرامبخش و در عين اكنون انرژي بخش كه منجر ساخت خلاقيت در فضا عمل مي شود. از آن‌جايي كه خيرگي چراغ‌هاي ال‌اي‌دي نسبت به چراغ‌هاي فلوئورسنت كمتر ميباشد، تمركز كردن براي كارمندان در جلسات ريلكس‌خيس مي گردد.


در انتها بايستي بدين نكته اشاره كنيم كه نوروفروغ يكي نكات مهم در گوشه و كنار فعاليت ميباشد. در شرايطي كه نورپردازي و نوروروشنايي محل كارتان را صحيح و درست تعيين فرماييد تاثير آن را خيلي زود در همت و همت كارمندان خويش مشاهده خواهيد كرد.
تا به هم اكنون حس كرده‌ايد كه فروغ و روشنايي معدود محل كارتان سبب مي شود خيلي زود شم خستگي نمائيد و يا اين كه برعكس، نورپردازي شديد و بيش تر از اندازه آن موجب مي گردد تا تمركز خويش را از دست دهيد؟ شما نيز در حالتي‌كه تجربه‌اي تاثير نور و روشنايي دفتر در عملكرد خودتان داريد با ما ميان بگذاريد.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۴:۱۷ توسط:علي پور موضوع:

گذري بر تاريخچه لوستر


گذري بر تاريخچه لوستر و اولي كشورهاي خالق لوستر و همينطور لوسترهاي كهن پر اسم و رسم عالم

توليدي لوستر 
در قرن 15 ميلادي او‌لين لوستر ساخته شد، كه آرم اقتدار و عظيم جلوه دادن ثروتمندان بود كه كشورهاي اروپايي همچون انگليس، ايتاليا، فرانسه و هلند از آن استعمال مي‌كردند.
مرزو بوم فرانسه يكي كشورها پيشگام در صنعت لوستر بوده ميباشد، درصورتي كه نگاهي به مركزها تاريخي اين مرزوبوم بياندازيد متوجه اين دستور خواهيد شد. در اوايل اين صنعت جهت نور لوستر از شمع به كارگيري مي‌كردند بعد از آن از گاز نتايج از فاضلاب براي تامين نور و روشنايي لوستر به كارگيري مي‌كردند، كه ابعاد با پيدايش برق از چراغ برقي براي فروغ و روشنايي لوستر به كارگيري مي‌كردند و تاكنون از آن استعمال مي كنند.
لوسترهاي اول بسيار وسيع بودند و اكثرا در مركز ها همگاني براي باشكوه نمودن آن راءس نصب ميگرديد. البته امروزه لوستر در اندازه‌هاي متعدد ساخت مي گردد.


شناخته‌ترين سبك‌هاي اروپايي لوسترعبارتند از: لوستر فلاندر هلند، لوستر كريستال سنگ قرانسوي و لوستر شيشه‌اي انگليسي، هر كدام از اين سبك‌ها ريشه‌هاي مستقل و مسيرهاي متفاوتي را دنبال مي‌نمودند و پيرو به‌اين سه سبك مشهور ميپردازيم.
لوستر فلاندرهلندي تا گذشته از قرن 15 ميلادي لوسترها اكثر زمان ها به صورت چوبي يا اين كه آهني بودن البته پس از قرن 15 ام با رونق صنعت فلزكاري لوسترهايي از كالا فلز برنج با اسم برنجي هلندي يا اين كه همون فلاندر به وجود وارد شدن كه از لحاظ ظاهري يه كره برنجي وسيع بودن تحت عنوان بدنه اصلي و تيم تعدادي كره براي توكل‌گاه شاخه‌ها به لوسترها نورافشاني آنان به جهت رفلكس فروغ از سطح صاف برنج بيش تر از لوسترهاي چوبي و آهني بود و به‌همين ادله اين سبك با استقبال متعددي روبرو شد نقط ي اوج محبوبيت اين سبك هم در عصر‌ي لويي سيزدهم در فرانسه بود كه اكثر وقت ها لوسترها را با نمادي از عقاب دوسر رخ‌هاي مذهبي و گلهاي پررنگ پباده سازي مي‌نمودند.


لوستر كريستال سنگ فرانسوي با تحولاتي كه در صنعت شيشه‌سازي فيس بخشيد براي او‌لين توشه صنعتكاران فرانسوي كريستال سنگ را براي ساخت لوستر به فعاليت گرفتند. كريستال سنگ يا اين كه در كوهي نوعي كوارتز واضح ميباشد كه شباهت به الماس داشته و شايسته ترين رفلكس فروغ عالي را دارااست. لوستر كريستال سنگ دربرگيرنده يك كادر فلزي با طرح‌هاي تزييني ميباشد كه با آويز كريستال، آويز اشكي و طرح‌هايي از گل و بوته پباده سازي گرديده بودند. پيشين از ماشيني شدن صنعت لوستر در عالم، آويزهاي اشكي به طور دستي تراش داده مي‌شدند. مثال‌هاي زيبايي از اين لوستر را در قصر ورساي ميتوانيد ملاحظه كنيد كه شكوهي به عمر مورخ دادند.


لوستر شيشه‌اي انگليسيبا ادامه تحولات در صنعت شيشه‌سازي حدودا در سال 1600 ميلادي در انگلستان ايجاد شيشه با سليس مختص ترصنعت شيشه‌سازي را متحول كرد اين دسته شيشه به‌خير ميتوانست برش بخورد و وضوح بيشتري از شيشه‌هاي عادي داشت و همچنين رفلكس نوروروشنايي روي شيشه با انعكاسي قشنگ سبب توليد روشنايي با طيف رنگين كماني مي‌شد صنعتگران انگليسي او‌لين ابتكار عمل كنندگان لوسترهاي شيشه‌اي در دنيا مي‌باشند كه توانستند لوسترهاي باكيفيت و رفلكس نور و روشنايي بي نظيري را ايجاد نمايند. اين تكنولوژِي سبب به ايجاد كيفيت عالي‌ترين لوسترها در آن دوره شده‌است. تا به امروزه با پيشرفت تكنولوژي صنعت هاي لوستر‌سازي نيز درحال بهبود ميباشد.


 
لوستر هاي ديرين و پر اسم و رسم عالمپر اسم و رسم‌ترين لوستر كهن عالم لوستر كاخ ورساي فرانسه ميباشد، كه جزء اصلي ترين لوسترهاي مورخ ميباشد كه با آينه كاري‌هاي كوچك و پهناور در تالار كاخ نصب شده ميباشد، همينطور سالن آينه‌ها بنا شده در كاخ ورساي يك كدام از مهم ترين نصيب‌هاي كاخ مي باشد كه 40 لوستر پهناور در آن نصب شده كه با پر‌نور شدن لوسترها سالن غرق در نور و روشنايي و درخشندگي مي گردد. ديگر لوستر اول را مي‌قدرت در كليساي نتردام  بنا شده در پاريس فرانسه مشاهده نمود، كه جهت زينت بخشيدن به فضاي داخلي كليسا از لوستر مستعمل ميباشد.


لوستر ديرين ديگر لوستر كريستالي خوشگل و عظيمي ميباشد كه به وسيله ملكه ويكتوريا انگليس به فرمان روا عبدالمجيد، سي و يكمين فرمانروا عثماني كادو داده شد. اين لوستر قشنگ با وزن 5.4 بدن و با 750 عدد چراغ دكوري بسيار خوشگل در سالن كاخ دولما باغچه استانبول نصب شده ميباشد.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۸:۵۶ توسط:علي پور موضوع:

نورپردازي‌هاي موضعي

توليدي لوستر 
نورپزدازي اتاق نشيمن و پذيرايي كوچكيك اتاق نشيمن كوچك براي فروغ و روشنايي به نورهاي خيره كننده و غريب يك تالار و يا اين كه يك پذيرايي بسيار وسيع نياز ندارد. چيزي كه در‌اين اتاق نياز ميباشد مواقعي معمولي اما اصولي ميباشد كه با  اضافه كردن پاره اي ذوق و سليقه و حسن تعيين در استعمال آنها نشيمني دوست داشتني را به ثمر خواهد نشاند. ولي اين مورد ها چه چيزهايي مي باشند؟ به دليل آنكه در منزل‌هاي كوچك معمولاً اثاثيه خانه به طور فشرده‌اي در كنار يكديگر قرار داده ميشوند بايستي دقت كرد كه به ياري نورها كدام وسايل بولد گرديده و در ديده بيايند و چه مواقعي از نگاه ميهمان يا اين كه تماشاچي مخفي شوند.
با نورپردازي‌هاي موضعي به آساني مي‌اقتدار چنين نقشه‌اي را براي اتاق نشيمن خويش پياده كرد. نكته ديگر اين ميباشد كه در شرايطي كه با اثاثيه پخش فروغ و روشنايي آنتيك و عتيقه منزل را تزيين فرماييد يك چشم انداز براي جلب اعتنا به وجود آورده‌ايد كه منجر ميگردد فروغ و روشنايي پردازي شما حواس‌ها را به سمت خويش جلب نمايد. رمانتيك كه اتاق نشيمن بدون‌نور و نصفه بدون‌نور به مهمانها ميدهد احساس خير و خوبي وجود ندارد پس همواره بايستي معيار فروغ اتاق پذيرايي شما كافي باشد كه‌اين مورد براساس اندازه اتاق و تعداد چراغ‌هاي مو جود در آن قابل تهيه و تنظيم خواهد بود. آباژورهاي ايستاده و قدي كه تحت عنوان دكوراتيو در اتاق نشيمن قرار داده مي گردند را هنگام پذيرايي از دعوت شدگان خويش پر‌نور فرماييد به دليل آن كه بخش مرتبط با آن را پايين تأثير وجود آباژور قرار داده‌ايد. براي نصيب بالاي تابلوها از نورهاي محيطي امداد بگيريد و خير نورهاي موضعي، به دليل آنكه اطراف را نامرتب‌خيس نشان مي دهند. از تاباندن نوروفروغ بدون واسطه از بالا به كف اتاق نير غيروابسته دوري كنيد؛ چرا‌كه اطراف را كوچك‌خيس نشان خواهد اعطا كرد و در اصول نورپردازي منزل كوچك اصولي براي آن تمجيد نشده ميباشد.


نورپزدازي اتاق خواب كوچكاز نامش پيداست؛ اتاق خواب فكري در ذهن پديد مياورد كه به نور و روشنايي متعددي نياز ندارد؛ به اين دليل كه از حيث برخي اشخاص اين اتاق منحصر به فرد خواب ميباشد؛ ولي اين تصور تماماً نادرست ميباشد. اتاق خواب خير صرفا به روشنايي مطلوب بلكه به فروغ و روشنايي كافي و برخيً متعددي مستلزم ميباشد. علت اين مسئله در نورپردازي منزل كوچك شما ميباشد. اتاق‌هاي منزل‌هاي كوچك صرفا اختصاصي اتاق خواب بودن نيستند و به جهت استعمال با صرفه از محيط، بخشي از آن تحت عنوان اتاق فعاليت و بخشي ديگر براي مورد ها فردي تخصيص داده مي شوند. با اين پيش موضوع فكري متوجه شديد كه اتاق بايستي پر‌نور‌خيس از يك اتاق خواب باشد. اما نيازي به غرق كردن اتاق در نور و روشنايي فراوان وجود ندارد. با يك نورپردازي اصولي عمل را صحيح به انتها برسانيد.
از لامپ‌هاي مطالعه براي ميز فعاليت يا اين كه تحرير به كار گيري فرمائيد. روشنايي سقفي را با قابليت جايگاه بندي يا اين كه تهيه و تنظيم به اتاق طولاني تر فرماييد. لامپ‌هاي خواب نصيب بالاي تخت و يا اين كه گوشه‌هاي اتاق را با تنوع بيشتري نصب نمائيد. از پرده‌هاي مطلوب اتاق خواب براي نوردهي در روز ياري بگيريد و در پايان رنگ اتاق را به سمتي ببريد كه با كمترين نوروفروغ نيز فروغ و روشنايي ذاتي اتاق به ديده بيايد. در شرايطي‌كه محيط كافي در اتاق باقي‌مانده بود از آباژور نيز مي توانيد فايده ببريد با اين شرط كه سايز صحيح تعيين كرده باشيد. نورهاي اتاق خواب معمولاً نبايد آزار دهنده باشند پس بهتر ميباشد از نورهاي رنگي به كارگيري نكنيد، يا اين كه دست كم براي فروغ شبخواب به فعاليت ببنديد. حجم فروغ را در زمان روز با پرده‌هاي قطور و نازك تهيه و تنظيم نماييد و به كارگيري از نورهاي اس ام دي را كه سبب ساز نور و روشنايي بيش تر و هزينه كمتر مي شوند فراموش نكنيد.


نوروروشنايي دستشويي و خزينهبا ورود صنعت چيدمان به بخش‌هاي متعدد منزل گرمابه‌ها و خدمت‌هاي بهداشتي نيز در گير تحولاتي شدند. در شرايطي كه چه اين تغييرات از پيشين وجو داشته البته بيش تر به منزل‌هاي اشرافي و مجلل ثروتمندان وابسته بوده ميباشد. با اين هم اكنون رفته رفته اين مراحل تغييرات در دكرو به طور همگاني فراگير شد و خزينه و توالت نيز از اين موج بي قسمت نماندند. نورپردازي در خزينه كوچك و مجموعاَ اين بخش از منزل عمل سادگي ميباشد. اين موضع ادله روشني داراست و ان هم وجود آينه و سنگ ( كاشي ) درخشان و پر‌نور ميباشد ( بعضيً تم تيره نيز آيتم به كارگيري قرار مي گيرد ). ولي نكته همين جا ميباشد كه با قرار دادن يك چراغ يا اين كه وسيله پخش نور و روشنايي در بالاي آينه، واحد سنجش نوردهند را به دو برابر ارتقا داده‌ايد. براي زيباتر كردن بخش‌هاي ديگر ميتوانيد هر كجا كه اذن اعطا كرد و فضاي آن مطلوب بود با لامپاي حرفه آنجا را منور سازيد. داخل خزينه و خدمت نيز مي توانيد از حباب‌هاي روشن و متناسب با اندازه دور و بر به كارگيري نماييد تا نورپردازي منزل كوچك شما ديده نوازتر به لحاظ رسد.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۹:۵۱ توسط:علي پور موضوع:

لوستر چه است؟


لوستر چه است؟ نوروروشنايي، اتفاقي ميباشد كه از اولِ آفرينش بشر مورد مهم و حياتي بوده ميباشد؛ از پرستش خورشيد گرفته تا كشف حريق و ابتكار برق. امروزه هم فروغ و روشنايي، تمام لحظه‌هاي معاش ما آدم‌ها را در برگرفته ميباشد و علاوه بر نقش اصلي خويش؛ يعني فروغ و روشنايي اطراف، تبديل توسط‌اي براي زيبايي دور و اطراف و چينش داخلي و فرنگي شده‌است.

 توليدي لوستر 

لوستر يكي اكسسوارهاي سنتي چيدمان داخلي در فضاهايي همچون اتاق نشيمن، تالار ناهارخوري، تالارهاي پهناور و... ميباشد كه به كار گيري از آن درين زمان، بر محوريت زيبايي و فروغ و روشنايي تاكيد دارااست. لوستِر ( Lustre كه به اسم‌هاي چلچراغ، آويز يا اين كه نورافشان نيز شناخته مي گردد) شاخه‌اي از چراغ هاي دكوري ميباشد كه معمولاً به طور اثبات بر سقف منازل نصب مي گردند. لوسترها معمولاً با روستا‌ها چراغ و منشور كريستالي مزين مي گردند. مطرح ترين لوستر كريستالي عالم، كادو‌اي از طرف ملكه ويكتوريا بود، كه امروزه در كاخ دلمه‌باغچه در استانبول جاي‌دارد. اين لوستر ۷۵۰ چراغ دارااست و وزن آن ۴٫۵ بدن ميباشد. در اوايل قرن ۱۸، نصب لوستر هاي مالامال پيچ‌و‌خم تشكيل‌شده از آلياژهاي مس، برنز و طلا و جواهرات يار با شمع هاي فراوان در عمارت هاي تاجران و بازرگانان به شدت ارتقاء يافت. درين عصر، نقوش نئوكلاسيك عمل گرديده در شاخه و بدنه لوسترهاي فلزي و همينطور چوبي ترويج يافت.

ابتكار كننده اولي طرح هاي لوستر، ايتاليايي ها از سال ۱۵۰۰ ميلادي بوده‌اند، تاءمل استعمال از لوستر تحت عنوان يك وسيله تزييني و زينتي را به عالم ارائه كردند. لوسترها در بيشتراز ۱۲ جور‌بندي متعدد به بازار عرضه مي شوند كه درين ميان مي‌اقتدار به لوسترهاي وسيع، لوستر سقفي، لوستر آشپزخانه، لوستر امروزي، لوستر كلاسيك، لوستر آشپزخانه، لوستر آويز و… اشاره نمود. كمپاني تهران تابش شايسته ترين سرويس ها درباره ي نصب لوستر در تهران را نثار شما دوستان خوب مي‌نمايد. نصب لوستر درتهران نياز به تخصص مختص خويش دارااست كه‌اين تخصص نزد نصابان لوستر در كمپاني تهران تابش موجود است و شما دوستان عزيز ميتوانيد با اطمينان خيال و خاطر فقط با يك ارتباط تلفني و اطلاع دادن واحد پشتيباني كمپاني تهران تابش نصب و پباده سازي نور و روشنايي در تهران  ، نصب لوستر در شرق تهران و غرب تهران را در كمترين دوره ممكن و با شايسته ترين سرويس ها جانبي مشاهده كنيد.فرقي نميكند كه شما براي نصب لوستر در جنوب تهران ، شمال تهران ودر غرب ويا شرق تهران بسر ميبريرد كافيست با مجموعه تهران تابش تماس گرفته تا نيروهاي خودرا براي نصب لوستر در محل شما اعزام نميايد.


برچسب: توليدي لوستر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۸:۲۵ توسط:علي پور موضوع: